Trójmiasto jako lokalizacja centrum handlowego

Liczba inwestycji w sklepy wielkopowierzchniowe nie maleje. Cenimy sobie wygodę, jaką dają zakupy oraz liczne usługi, oferowane w jednym miejscu. Jednak czy Trójmiasto to nadal atrakcyjne miejsce dla nowych, ogromnych placówek tego typu?

Zagęszczenie handlu

Gdańsk niedawno mógł się pochwalić kilkoma uroczystościami otwarcia dużych kompleksów handlowych. Kolejne inwestycje w centrach miast i popularnych dzielnicach jak Wrzeszcze pokazują, że nawet trzecia z kolei galeria handlowa znajdzie swoich zwolenników. Zagęszczenie obiektów tego typu dotyczy również Gdyni. Sceptycy pytają, czy ich ilość nie jest zbyt duża, jednak praktyka pokazuje, że ruch w trójmiejskich galeriach jest spory. Generują go nie tylko mieszkańcy, ale również licznie przybyli nad polskie morze turyści. Jak do tej pory żadna z dużych inwestycji nie okazała się nietrafiona. Wszystkie galerie handlowe działają i żadna nie przymierza się do zmniejszenia swej aktywności.

Przemyślana inwestycja

Trójmiasto w wielu rankingach jawi się jako miejsce atrakcyjne do uruchomienia biznesu. Centrum handlowe w Gdyni lub innych lokalizacjach to ogromna inwestycja. Musi być poprzedzona bardzo dokładnymi wyliczeniami i symulacjami, dotyczącymi tak zwanej siły nabywczej mieszkańców czy też natężenia ruchu turystycznego. W Trójmieście nie tylko opłaca się prowadzić centra handlowe, ale również budować nowe. Wielki handel ma w Polsce stosunkowo krótką tradycję. Sklepy wielkopowierzchniowe pojawiły się u nas dopiero 20 lat temu. Nadal traktujemy je z zainteresowaniem, jakie zwykle towarzyszy nowościom. Zachodnie kraje w mniejszym lub większym stopniu borykają się z konkurencją w postaci zakupów, dokonywanych w sieci. W Polsce obie gałęzie handlu są jeszcze zbyt mało rozwinięte, żeby miały podlegać rewolucyjnym zmianom.

Nie tylko zbiór sklepów

Polacy pokochali centra handlowe. Dowodem na to jest chociażby nazewnictwo, jakie stosuje się wobec miejsc tego typu. „Galeria handlowa” to określenie, które odwołuje się to czegoś prestiżowego. Mniej kojarzonego ze zwykłą konsumpcją, bardziej z różnorodną ofertą i wyrafinowaniem. Galeria to prestiżowe miejsce, w którym można świetnie spędzić wolny czas. To nie tylko świątynia zakupów, ale również przestrzeń do spacerowania, spotkań towarzyskich, rozbudowanej gastronomii, rozrywki, atrakcji dla dzieci. Nadzorującym centrum handlowe w Gdyni bardzo zależy, aby stworzyć miejsce, które coraz mocniej kojarzy się z kulturą. Stąd inicjatywy, dotyczące wystaw czasowych, eventów, organizowanych przez firmy czy też spotkań z ciekawymi osobowościami. Centra handlowe coraz częściej angażują się również w akcje charytatywne. W dużym sklepie taka inicjatywa ma szansę dotrzeć do wielu tysięcy osób.

Nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli wkrótce doświadczyć nasycenia rynku sklepami wielkopowierzchniowymi. Zwłaszcza, że galerie handlowe w Gdyni ewoluują, dostarczając nie tylko wiele punktów handlowych, ale również usługowych. To znaczne udogodnienie przy załatwianiu codziennych obowiązków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here